Ρ/Σ ΣΗΜΑΝΤΡΟ ΤΗΣ ΧΙΑΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Άγιοι Μηνάς ο Καλλικέλαδος, Ερμογένης και Εύγραφος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ

.. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΙΟΥ κ. ΜΑΡΚΟΥ Κυριακή 19.06.2022 Ἱερός Ναός Ἁγίου Γεωργίου Σταφυλᾶ. (Θεία Λειτουργία). Τετάρτη 29.06.2022 Ἐνορία Ἁγίου Νικολάου Οἰνουσσῶν. (Μ. Ἑσπερινὸς Ἀποστ. Παύλου). . .

Άγιοι Μηνάς ο Καλλικέλαδος, Ερμογένης και Εύγραφος

Άγιοι Μηνάς ο Καλλικέλαδος, Ερμογένης και Εύγραφος
                                 Άγιοι Μηνάς ο Καλλικέλαδος, Ερμογένης και Εύγραφος
                                         Εορτάζει στις 10 Δεκεμβρίου εκάστου έτους.
Eις τον Mηνάν.
Τμηθείς ο Μηνάς, καν κελαδείν ουκ έχη,
Φιμοί κελαδούν δυσσεβείας το στόμα.
Eις τον Eρμογένη.
Την δυσσέβειαν εκπτύσας Ερμογένης,
Υπήρξε Μαρτυς ευσεβείας εκ ξίφους.
Eις τον Eύγραφον.
Τας εκ μαχαίρας, Εύγραφε, τρώσεις φέρων,
Οξύς Θεού κάλαμος ώφθης, ευ γράφων.
Ευκέλαδος δεκάτη Μηνάς ξίφει αυχένα δώκεν.
Βιογραφία
Ο Μηνάς ήταν Αθηναίος και από την οικογένεια του ειδωλολάτρης. Όταν όμως εκπαιδεύτηκε και μορφώθηκε αρκετά, διαπίστωσε ότι η πολυθεΐα ήταν μάλλον ψέμα και πλάνη. Στη μελέτη των φιλοσόφων επίσης, δεν μπόρεσε να βρει κάτι το αληθινό. Τότε προχώρησε στη μελέτη χριστιανικών συγγραμμάτων. Έπειτα του Ευαγγελίου, όπου και βρήκε αυτό που τον γέμιζε ψυχικά, δηλαδή το φως και την αλήθεια. Έτσι, ο Μήνας έγινε χριστιανός.
Αργότερα, ο βασιλιάς Μαξιμίνος (311 – 313 μ.Χ.) (κατ’ άλλους ο Μαξιμιανός [286 – 305 μ.Χ]) , μη γνωρίζοντας ότι είναι χριστιανός, τον έκανε έπαρχο Αλεξανδρείας. Αλλά όταν ο βασιλιάς αυτός διέταξε διωγμούς στην πόλη αυτή, ο Μηνάς όχι μόνο δεν εξετέλεσε τη διαταγή, αλλά και συνετέλεσε να πληθυνθούν οι χριστιανικές τάξεις.

Τότε ο Μαξιμίνος έστειλε νέο έπαρχο, τον Αθηναίο λόγιο Ερμογένη. Αυτός, τηρώντας το γράμμα του νόμου, βασάνισε σκληρά το Μηνά και τον έκλεισε στη φυλακή, για να πεθάνει εκεί μέσα από τις πληγές του. Μετά από καιρό, όταν ο Ερμογένης έστειλε να διαπιστώσουν αν και πότε πέθανε ο Μηνάς, διαπίστωσαν ότι όχι μόνο δεν είχε πεθάνει, αλλά και οι πληγές του θεραπεύθηκαν. Τότε δημόσια τον ρώτησε πως έγινε αυτό. Ο Μηνάς απάντησε ότι θεραπεύθηκε την ώρα που πεσμένος στο έδαφος έψαλλε: «Εάν πορευθώ εν μέσω σκιας θανάτου, ου φοβηθήσομαι κακά, ότι συ μετ  ἐμοῦ ει Κύριε» (Ψαλμός κβ’ 4). Εάν δηλαδή αντικρίσω το θάνατο, δε θα φοβηθώ μήπως πάθω κακό, διότι συ είσαι μαζί μου, Κύριε. Η απάντηση είχε σαν αποτέλεσμα να γίνει χριστιανός ο Ερμογένης και ο Εύγραφος που ήταν γραμματικός του Μηνά. Αργότερα, όλους μαζί τους αποκεφάλισαν.
  
Απολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ήχος γ’. Την ωραιότητα.
Η καλλικέλαδος, θεόφρον γλώσσα σου, λαμπρώς κηρύξασα, Χριστού την σάρκωσιν, συναθλητάς σοι ευκλεείς, ειλκύσατο εν σταδίω, Μηνά παμμακάριστε, Ερμογένην τον ένδοξον, και τον θείον Εύγραφον, μεθ’ ων χαίρων ηγώνισαι. Και νυν την Παναγίαν Τριάδα, υπέρ ημών εκδυσωπείτε.

Έτερον Απολυτίκιον
Ήχος πλ. δ’. Το προσταχθέν.
Δι’ εγκρατείας, των παθών τας πυριφλέκτους, απονεκρώσαντες ορμάς και τας κινήσεις, του Χριστού οι Μάρτυρες έλαβον την χάριν, τας νόσους αποδιώκειν των ασθενών, και ζώντες και μετά τέλος θαυματουργείν· όντως θαύμα παράδοξον! ότι οστέα γυμνά, εκβλύζουσιν ιάματα. Δόξα τω μόνω Θεώ ημών.
Κοντάκιον
Ήχος δ’. Επεφάνης σήμερον.
Της στρατείας ήρπασε, σε της προσκαίρου, και αφθάρτου έδειξε, συγκληρονόμον ω Μηνά, συν τοις συνάθλοις σου Κύριος, ο παρασχών σοι τον άφθαρτον στέφανον.
Κάθισμα
Ήχος πλ. δ’. Την Σοφίαν και Λογον.
Παρωσάμενοι δόξαν την κοσμικήν, επτερώθησαν δόξη τη θεϊκή, Μηνάς Ερμογένης τε, και ο ένδοξος Εύγραφος, και προθύμω γνώμη, τον όγκον υπέμειναν, των δεινών βασάνων, σαρκός μη φεισάμενοι· όθεν μετά τέλος, εις βυθούς θαλαττίους, ριφέντες ιθύνθησαν, προς λιμένα ουράνιον, οις εν πίστει βοήσωμεν. Πρεσβεύσατε Χριστώ τω Θεώ, των πταισμάτων άφεσιν δωρήσασθαι, τοις εορτάζουσι πόθω, την αγίαν μνήμην υμών.

Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
Άγιος Μηνάς ο Καλλικέλαδος
 Άγιος Ερμογένης

Άγιος Ερμογένης
Άγιος Εύγραφος
Άγιος Εύγραφος
Άγιος Εύγραφος
Άγιος Εύγραφος
1210_Minas_Ermogenis_Eygrafoy
 Πηγή:saint.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου