Ρ/Σ ΣΗΜΑΝΤΡΟ ΤΗΣ ΧΙΑΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ: Οἱ Ἅγιοι Ἀρίσταρχος, Πούδης καὶ Τρόφιμος οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τοὺς ἑβδομήκοντα

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ


Πατήστε στην εικόνα για απευθεία μετάδοση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ

.. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΧΙΟΥ κ. ΜΑΡΚΟΥ Σάββατον 09.08.2025 Ἱερός Ναός Ἁγίου Γεωργίου Βροντάδου (Σύναξις ἐν Βροντάδῳ Ἁγίων - Θ. Λειτουργία). Κυριακή 10.08.2025 Ἱ.Ν. Κοιμ. Θεοτόκου “Ἐρειθιανῆς”Βροντάδου (Θεία Λειτουργία). Κυριακή 10.08.2025 Ἱ.Ν. Κοιμ. Θεοτόκου “Ἐρειθιανῆς”Βροντάδου (Ἱ. Παράκλησις, ὣρα 19.00). Δευτέρα 11.08.2025 Ἱερά Νέα Μονή (Ἱ. Παράκλησις, ὣρα 19.15). Τρίτη Τρίτη 12.08.2025 Ἱερός Ναός Ἁγ. Φωτεινῆς Νεοχωρίου (Θεία Λειτουργία). 12.08.2025 Ἱερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλκειούς (Ἱ. Παράκλησις, ὣρα 19.30). Τετάρτη 13.08.2025 Ἱερός Ναός Ἁγίου Νικολάου Οἰνουσσῶν (Ἱ. Παράκλησις, ὣρα 19.30). Πέμπτη 14.08.2025 Ἱερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Πυργίου (Μ. Ἑσπερινός, ὣρα 19.30). Παρασκευἠ 15.08.2025 Ἱερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Βέσσης (Θεία Λειτουργία). Σάββατον Κυριακή 16.08.2025 Ἱερόν Προσκύνημα Ζωοδόχου Πηγῆς Νήσου Παναγιᾶς Οἰνουσσῶν (Θεία Λειτουργία). 17.08.2025 Ἱερόν Προσκύνημα Ἁγ. Μακαρίου Βροντάδου (Θεία Λειτουργία ὑπὲρ τῆς ΕΒΑΤ). Πέμπτη 21.08.2025 Ἱερόν Προσκύνημα Ἁγ. Μαρκέλλης Βολισσοῦ (Θεία Λειτουργία). Παρασκευἠ 22.08.2025 Ἱ.Ν. Κοιμ. Θεοτόκου “Ἐρειθιανῆς”Βροντάδου (Μ. Ἑσπερινός, ὣρα 20.00). Σάββατον 23.08.2025 Ἱερά Νέα Μονή (Θεία Λειτουργία). Κυριακή 24.08.2025 Ἱερός Ναός Ἁγίου Κοσμᾶ Σκλαβιῶν (Θεία Λειτουργία). Πέμπτη 28.08.2025 Ἱερόν Προσκύνημα Ἁγ. Μαρκέλλης Βολισσοῦ (Θεία Λειτουργία). Παρασκευἠ 29.08.2025 (Θεία Λειτουργία). Σάββατον 30.08.2025 Ἱερός Μητροπολιτικός Ναός Χίου (Θεία Λειτουργία). Κυριακή 31.08.2025 Ἱερός Ναός Ἁγ. Γεωργίου Φρουρίου (Σύναξις ἐν Χίῳ Ἁγίων - Θεία Λειτουργία). .

Οἱ Ἅγιοι Ἀρίσταρχος, Πούδης καὶ Τρόφιμος οἱ Ἀπόστολοι ἐκ τοὺς ἑβδομήκοντα
















Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἀρίσταρχος, Πούδης καὶ Τρόφιμος ἀνῆκαν στὸν κύκλο τῶν Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων ( 4 Ἰανουαρίου) τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Γιὰ τὸν Ἀπόστολο Ἀρίσταρχο ἀναφέρεται στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων ὅτι ἦταν Μακεδόνας καταγόμενος ἀπὸ τὴ Θεσσαλονίκη καὶ κατὰ πᾶσα πιθανότητα Ἰουδαῖος. Ὁπωσδήποτε ὁ Ἀπόστολος Ἀρίσταρχος ὑπῆρξε ἀπὸ τοὺς πρώτους μαθητὲς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στὴ Θεσσαλονίκη, ὁ ὁποῖος καὶ τὸν μνημονεύει στὶς πρὸς Κολοσσαεῖς καὶ Φιλήμονα ἐπιστολές του.

Ὁ Ἀπόστολος Ἀρίσταρχος ᾖλθε στὴν Ἔφεσο κομίζοντας χάρη τῶν Χριστιανῶν τῶν Ἱεροσολύμων τὴ «λογία». Τὸ προϊὸν τοῦ ἐράνου ἔφεραν οἱ Γάιος, Σεκοῦνδος καὶ Ἀρίσταρχος. Ἀπὸ τότε ὁ Ἀρίσταρχος ἔγινε ἀχώριστος σύντροφος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ὡς τὴ Ρώμη. Τὸν Ἀπόστολο Ἀρίσταρχο τὸν συναντοῦμε καὶ στὸ 19ο κεφάλαιο τῶν Πράξεων, ὅπου ὁ Εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς περιγράφει μὲ ἐξαιρετικὴ ζωηρότητα τὰ ἐπεισόδια τῆς Ἐφέσου. Ὁ ἀργυροκόπος Δημήτριος εἶχε χολωθεῖ ἀπὸ τὴ μεταστροφὴ τῶν κατοίκων τῆς Ἐφέσου πρὸς τὴ νέα πίστη καὶ γι’ αὐτὸ ξεσήκωσε τὸ λαὸ ἐναντίον τοῦ Ἀποστόλου Παύλου καὶ τῶν συνεργατῶν του Ἀριστάρχου καὶ Γαΐου.
Ὁ Συναξαριστὴς ἀναφέρει ὅτι ὁ Ἀπόστολος Ἀρίσταρχος ὑπῆρξε Ἐπίσκοπος τῆς Ἀπαμείας τῆς Συρίας «καὶ ὅλους τοὺς ἐκεῖ εὑρισκομένους ἀπίστους ἐπέστρεψεν εἰς τὴν τῆς ἀληθείας καὶ εὐλαβείας ἐπίγνωσιν». Ἡ δὲ παράδοση θεωρεῖ ὅτι ὁ Ἀπόστολος Ἀρίσταρχος συναντήθηκε πάλι μὲ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο στὴ Ρώμη καὶ μαρτύρησε ἐπὶ Νέρωνος (54 – 68 μ.Χ.). Ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀριστάρχου καὶ στὶς 27 Σεπτεμβρίου.
Ὁ Ἀπόστολος Πούδης μνημονεύεται στὴν Β’ πρὸς Τιμόθεον ἐπιστολὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, τοῦ ὁποίου ἦταν ἀκόλουθος στὰ παθήματα καὶ τοὺς διωγμούς. Ὑπέστη μαρτυρικὸ θάνατο ἐπὶ Νέρωνος (54 – 68 μ.Χ.).Ὁ Ἀπόστολος Τρόφιμος μνημονεύεται στὶς Πράξεις καὶ τὴν Β’ πρὸς Τιμόθεον ἐπιστολὴ τοῦ Ἀποστόλου Παύλου, τὸν ὁποῖο ἀκολούθησε στὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου καὶ ὑπέστη μαζί του διωγμοὺς καὶ κακώσεις. Ὑπέστη μαρτυρικὸ θάνατο ἐπὶ Νέρωνος (54 – 68 μ.Χ.).

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.Χορείαν τὴν τρίπλοκον, τῶν Ἀποστόλων Χριστοῦ, συμφώνως τιμήσωμεν, ὡς ποταμοὺς λογικούς, τῆς θείας χρηστότητος, Πούδην σὺν Ἀριστάρχῳ, καὶ Τροφίμῳ τῷ θείῳ, λόγοις θεογνωσίας, καταρδεύσαντας κόσμον. Αὐτῶν Χριστὲ μεσιτείαις, πάντας οἰκτείρησον.

Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Ὡς ἀπαρχὰς τῆς φύσεως.Ὡς ἱεροὶ συνέκδημοι, Παύλου τοῦ θεοκήρυκος, τὴν οἰκουμένην σὺν τούτῳ διήλθητε, γνῶσιν τὴν θείαν σπείραντες, Ἀρίστερχε θεόφρον, σὺν Τροφίμῳ τῷ θείῳ καὶ Πούδη ἔνδοξε· διὸ καὶ ἠθληκότες, ἀξίως συνεδοξάσθητε.

Μεγαλυνάριον.Τρίφωτος λυχνία τῶν ἀγαθῶν, τῶν τῆς εὐσεβείας, ἐχρημάτισαν τοῖς ἐν γῇ, Ἀρίσταρχος Πούδης, καὶ Τρόφιμος ὁ θεῖος, τοῖς ἐν νυκτὶ τοῦ βίου, τὸ φῶς ἐκλάμποντες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου