Εσπερινή Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Χίου.
Ἀκολουθία Μικροῦ Ἀγγελικοῦ Σχήματος στὴν Ι. Μ. Χίου
Μέσα σέ κλίμα ἱερῆς κατάνυξης καί σύμφωνα μέ τήν μοναστηριακή τάξη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. Μᾶρκος τέλεσε τό ἑσπέρας τοῦ Σαββάτου τῆς τετάρτης ἑβδομάδος τῶν Νηστειῶν, 29 Μαρτίου 2025, στήν Ἱερά Μονή Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Βροντάδου, κατά τήν διάρκεια τοῦ Ἀρχιερατικοῦ Ἑσπερινοῦ τήν ἀπόδοση τοῦ μικροῦ Ἀγγελικοῦ Σχήματος στό ρασοφόρο Ἀρχιμανδρίτη π. Παντελεήμονα Βῶλο.
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χίου Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. Μᾶρκος χοροστάτησε στήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ πλαισιούμενος ὑπό πολλῶν κληρικῶν τῆς ἁγιοτόκου, ἀκριτικῆς καί νησιωτικῆς Μητροπόλεώς μας, στό κατάμεστο ἀπό συμπροσευχομένους πιστούς Καθολικό της Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης καί ἐτέλεσε τήν ἀκολουθία τοῦ μικροῦ μοναχικοῦ σχήματος στόν Πανοσιολογιώτατο Ἀρχιμανδρίτη Παντελεήμονα Βῶλο ἐφημέριο του Ἱεροῦ Ναοῦ Ὑψώσεως Τιμίου Σταυροῦ Ράχης Καρδαμύλων.
Ἡ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία
![]() |
|
||||||||||||||
Τὸν Βίο τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας συνέγραψε ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων († 11 Μαρτίου), ὁ ὁποῖος συνέγραψε διάφορα ἀσκητικὰ καὶ ὑμνογραφικὰ κείμενα ποὺ διαποτίζονται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας καὶ τῆς ἀσκητικῆς παραδόσεως. Ἡ Ὁσία Μαρία γεννήθηκε στὴν Αἴγυπτο καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἀπὸ τὰ δώδεκα χρόνια της πέρασε στὴν Αἴγυπτο μία ζωὴ ἀσωτίας, ἀφοῦ ἀπὸ τὴν μικρὴ αὐτὴ ἡλικία διέφθειρε τὴν παρθενία της καὶ εἶχε ἀσυγκράτητο καὶ ἀχόρταγο τὸ πάθος τῆς σαρκικῆς μείξεως. Ζώντας αὐτὴν τὴν ζωὴ δὲν εἰσέπραττε χρήματα, ἀλλὰ ἁπλῶς ἱκανοποιοῦσε τὸ πάθος της. Ἡ ἴδια ἐξαγορεύθηκε στὸν Ἀββᾶ Ζωσιμᾶ ὅτι διετέλεσε: «δημόσιον προκείμενη τῆς ἀσωτίας ὑπέκκαυμα, οὐ δόσεώς τινος, μὰ τὴν ἀλήθειαν, ἕνεκεν», κάνοντας δηλαδὴ τὸ ἔργο της δωρεάν, «ἐκτελοῦσα τὸ ἐν ἐμοὶ καταθύμιον». Καὶ ὅπως τοῦ ἀπεκάλυψε, εἶχε ἀκόρεστη ἐπιθυμία καὶ ἀκατάσχετο ἔρωτα νὰ κυλιέται στὸ βόρβορο ποὺ ἦταν ἡ ζωή της καὶ σκεπτόταν ἔτσι ντροπιάζοντας τὴν ἀνθρώπινη φύση. |
Ἐθνικὴ Ἑορτὴ ἀπὸ τὰ Κατηχητικά τῆς Ἱ.Μ.Χίου
Μὲ τὴν εὐκαιρία τῆς ἐθνικῆς ἑορτῆς τῆς 25ης Μαρτίου 1821 τά Κατηχητικὰ Σχολεῖα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρῶν καὶ Οἰνουσσῶν παρουσίασαν τὴν Κυριακὴ 30 Μαρτίου στὸ πνευματικὸ κέντρο Βροντάδου (ΠΕΚΕΒ) ἕνα πολύωρο πρόγραμμα γιὰ τὴ διαχρονικότητα τῆς ἑλληνικῆς ἱστορίας ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ἕως σήμερα μὲ τίτλο <<Μέ τήν Ἑλλάδα ἐγώ ξυπνάω καί κοιμᾶμαι>>.
Συγκεκριμένα παρουσιάσθηκε τὸ ἑξῆς πρόγραμμα:
«Ἕνα Ἑλληνόπουλο»
ἀπό τούς νέους τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως «ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ».
Ὑπεύθυνος: Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης
Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν κ. Μᾶρκος.
Ὁ Ἅγιος Ὑπάτιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν
![]() |
|
||||||||||||||
Ὁ
Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ὑπάτιος ἦταν Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ
αὐτοκράτορος Μεγάλου Κωνσταντίνου καὶ ἔλαβε μέρος στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ
Σύνοδο, ἡ ὁποία συνῆλθε τὸ ἔτος 325 μ.Χ., στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας.
Διακρίθηκε γιὰ τὴν πιστότητά του στὰ ὀρθόδοξα δόγματα καὶ τὴν σφοδρὴ
πολεμική του κατὰ τῶν δυσσεβῶν αἱρετικῶν καὶ μάλιστα τῶν Ἀρειανῶν. Ἡ
στάση του αὐτὴ ἐξήγειρε τοὺς πληγέντες Νοβατιανούς, οἱ ὁποῖοι ζητοῦσαν
μὲ κάθε τόπο τὴν ἐξόντωσή του. Γιὰ τὸν σκοπὸ αὐτό, τὸ ἔτος 326 μ.Χ.
πλήρωσαν κάποιους εἰδωλολάτρες, οἱ ὁποῖοι σὲ κρημνώδη περιοχὴ ἐπιτέθηκαν
κατὰ τοῦ Ἁγίου μὲ ξύλα καὶ πέτρες καὶ τὸν ἄφησαν μισοπεθαμένο. Πρὶν
ξεψυχήσει, μία ἐκ τῶν φανατικῶν αἱρετικῶν γυναικῶν τὸν θανάτωσε διὰ
λίθου. Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε. |
Δ Χαιρετισμοί στην Γ ΜΑΚ.
Δ' Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν Ἰωάννου Κλίμακος
![]() |
|
||||||||||||||
Ο
άγιος Ιωάννης γεννήθηκε στην Παλαιστίνη γύρω στα 523. Μόνασε από νεαρή
ηλικία (16 ετών). Παρακολούθησε ανώτερο κύκλο μορφώσεως. Στην ζωή της
ερήμου Σινά αξιοποίησε την σοφία του και ανέβηκε σε υψηλές κορυφές
αγιότητας. Είχε και το χάρισμα της θαυματουργίας. Σε μεγάλη ηλικία έγινε
ηγούμενος της μονής του Σινά. Στο έργο του αυτό ο συγγραφέας παρουσιάζει συστηματικά τις ιδέες του για την κοινοβιακή κυρίως, αλλά και για την ερημιτική ζωή, ταξινομώντας αυτές κατά τρόπο που δείχνει πορεία προς την ηθική τελείωση. Είναι γραμμένο σε κομψή ελληνική γλώσσα, καλοδουλεμένη με χάρη και μελωδικότητα. Έχει διαύγεια, γλαφυρότητα, παραστατικότητα και παρουσιάζει πλούτο εκφράσεως, καλαισθησία και ευγένεια. Στη διακόσμηση του λόγου με εικόνες και παρομοιώσεις ο ιερός συγγραφέας είναι απαράμιλλος. Πάσης φύσεως σχήματα λόγου αναδύονται καθώς και ωραίες και επιτυχημένες προσωποποιήσεις. |
Δ’ Χαιρετισμοί
![]() |
|
||||||||||||||
Ἀκάθιστος Ὕμνος – Δ’ Στάσις
Τεῖχος εἶ τῶν παρθένων, |
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ Ι. Μ. ΧΙΟΥ, ΣΤΗΝ Π.Ε.Κ.Ε.Β. 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025, ΩΡΑ 12.00
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΟΡΤΗ
ΤΩΝ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΤΗΣ Ι. Μ. ΧΙΟΥ, ΣΤΗΝ Π.Ε.Κ.Ε.Β.
30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025, ΩΡΑ 12.00΄
Φέρεται σέ γνώση τῶν εὐσεβῶν Χριστιανῶν, ὅτι τήν Κυριακή 30 Μαρτίου ἐ. ἔ. καί ὥρα 12.00 μ., στήν αἴθουσα θεάτρου τῆς Π.Ε.Κ.Ε.Β., ἡ Ἱερά Μητρόπολις Χίου, Ψαρῶν καί Οἰνουσσῶν μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἑορτῆς τῆς 25ης Μαρτίου 1821 θά πραγματοποιήσει νεανική ἐκδήλωση μέ θέμα τήν ἱστορική πορεία τοῦ ἑλληνικοῦ ἔθνους, μέ τήν συμμετοχή τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, τά ὁποῖα θά παρουσιάσουν θεατρικά σκέτς τῆς Ἑορτῆς, καθώς καί ἐπίκαιρα ποιήματα.
Παρακαλεῖσθε, νά προσέλθετε, ὥστε, μέ αὐτόν τόν τρόπο, νά παρακολουθήσετε τίς ἐκδηλώσεις τῆς νεότητος γιά πνευματική ὠφέλειά σας καί γιά νά στηρίξετε τίς προσπάθειές τους.
(ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ)
Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἡ Ὁμολογήτρια ἡ ἐν Θεσσαλονίκῃ
![]() |
|
||||||||||||||
Ἡ Ὁσία Ματρώνα ἔζησε στὴ Θεσσαλονίκη καὶ συγκαταλέγεται μεταξὺ τῶν Μαρτύρων τῶν πρώτων αἰώνων τῆς Ἐκκλησίας μας, κατὰ τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὑπῆρξε ἀκόλουθος μιᾶς πλούσιας καὶ εὐγενοῦς Ἰουδαίας, μὲ τὸ ὄνομα Παντίλλα ἢ Παυτίλλα, ἡ ὁποία ἦταν σύζυγος τοῦ στρατοπεδάρχη τῆς Θεσσαλονίκης. Καθημερινὰ συνόδευε τὴν κυρία της στὴ συναγωγὴ τῆς πόλεως, ὅπου ὡστόσο δὲν πήγαινε ἡ ἴδια, διότι κρυφὰ κατέφευγε σὲ χριστιανικὸ ναό, γιὰ νὰ προσευχηθεῖ. Μοιραῖα, ὅμως, ἐπειδὴ γιὰ πολὺ καιρὸ ἡ Ματρώνα ξεγελοῦσε τὴν κυρία της, μία λάθος κίνηση στάθηκε ἀφορμὴ γιὰ νὰ ἀποκαλυφθεῖ ἡ ταυτότητά της. Σὲ μία ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων, κατὰ τὴν ὁποία συνήθιζαν νὰ τρῶνε πικρὰ χόρτα καὶ ἄζυμα, ἡ Ματρώνα ἄργησε νὰ ἐπιστρέψει ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ ὅταν ἔφθασε στὴν συναγωγὴ γινόταν ἡ τελετὴ τῶν Ἐπιτιμίων. Ἕνας ἀπὸ τοὺς δούλους τῆς Παντίλλας κατήγγειλε ὅτι ἡ Ματρώνα ἦταν Χριστιανὴ καὶ ὅτι ἐξαπατᾶ τὴν κυρία της, φροντίζοντας κάθε φορὰ ποὺ αὐτὴ προσερχόταν στὴν συναγωγή, ἐκείνη νὰ πηγαίνει στὴν Ἐκκλησία. Αὐτὸ προκάλεσε τὴν ὀργὴ τῆς Παντίλλας, ποὺ δὲν δίστασε, ξεσπώντας σὲ κραυγές, νὰ τὴν κατηγορήσει ὅτι εἶναι ἐχθρικὴ πρὸς αὐτήν. Διέταξε ἀμέσως τὴν σύλληψή της καί, ἀφοῦ τὴν συνέλαβαν καὶ τὴν ἔδεσαν, ἄρχισαν νὰ τὴν μαστιγώνουν. Ἡ Ματρώνα, ὅμως, μὲ παρρησία δήλωσε ὅτι εἶναι Χριστιανὴ καὶ ὅτι, ἂν καὶ ἡ κυρία της ἐξουσίαζε τὸ σῶμα της καὶ τὴν ἴδια της τὴν ζωή, ὡστόσο δὲν μποροῦσε νὰ τὴν μεταπείσει σὲ ὅσα πίστευε. |